تصویر شاخص

چگونه برای ثبت نام دستگاه پوز اقدام کنیم؟

فهرست مطالب

در حال حاضر یکی از بهترین روش‌های پرداخت، استفاده از دستگاه‌های کارت‌خوان است. با خرید یکی از این دستگاه‌های پوز می‌توانید نقل و انتقالات مالی خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهید. در ضمن دستگاه‌های کارت‌خوان فواید زیادی دارند که شامل حال فروشندگان و خریداران می‌شود. اما روند ثبت نام دستگاه پوز به چه شکل خواهد بود؟ شاید برایتان سوال شود که برای دریافت این نوع دستگاه‌ها از کجا باید شروع کنید؟

در ابتدا بهتر است نوع کسب و کار خود را تعیین کنید. منظور از نوع کسب و کار میزان و حجم تراکنش‌های روزانه است. همچنین سقف تراکنش نیز تا حدود زیادی اهمیت دارد. با مشخص کردن این موارد می‌توانید مناسب‌ترین نوع دستگاه کارت‌خوان را برای شغل خود انتخاب و دریافت کنید. گروه بین‌المللی میثم شما را با نحوه و روند ثبت نام دستگاه پوز آشنا می‌کند. با ما همراه باشید.

راهنمای ثبت نام دستگاه پوز

قدم اول برای درخواست و ثبت نام دستگاه پوز مراجعه به سایت سازمان امور مالیاتی کشور است. در واقع متقاضی این نوع دستگاه باید پرونده مالیاتی خود را تکمیل کند. دریافت دستگاه پوز و پرونده مالیاتی به یکدیگر مرتبط هستند. در گذشته افراد باید اطلاعات حافظه مالیاتی کسب و کار خود را دریافت می‌کردند و در اختیار سازمان امور مالیاتی کشور می‌گذاشتند. اما در حال حاضر روند کمی تغییر کرده است.

در ادامه سایت‌هایی وجود دارند که فرآیند ثبت نام دستگاه پوز را از 0 تا 100 پیش می‌برند. سایت‌هایی که کارت‌خوان بعضی از بانک‌ها همانند بانک ملی را در اختیار شما می‌گذارند. برای مثال اگر قصد دارید برای دستگاه پوز بانک ملی اقدام کنید، بهتر است به سایت سداد مراجعه نمایید.

فراموش نکنید هنگام ثبت درخواست خود برای هر نوع از دستگاه‌های کارت‌خوان باید الزامات و قوانین وضع‌شده را تایید و رعایت کنید. به طور کلی ثبت‌نام افرادی که جزء پذیرندگان پرخطر محسوب می‌شوند تا حدودی غیرممکن خواهد بود. در نظر داشته باشید، برای تکمیل مراحل ثبت‌نام خود باید مدارک درخواستی را با کیفیت مناسب بارگزاری نمایید.

مدارک لازم برای ثبت‌ نام دستگاه پوز

برای پیش بردن روند ثبت‌نام خود، در ابتدا باید مشخص کنید که دستگاه پوز را برای چه شرایط و جایگاهی در نظر دارید. برای مثال اگر یک فروشنده هستید و دستگاه پوز را برای مغازه خود می‌خواهید، بنابراین شما جز اشخاص حقوقی خواهید بود. اما اگر شرکت هستید و دستگاه کارت‌خوان برای اهداف شرکت استفاده می‌شود، شرکت شما جز اشخاص حقوقی محسوب می‌شود.

همان‌طور که گفتیم برای تکمیل مراحل ثبت نام دستگاه پوز باید ثبت‌نام مالیاتی دستگاه کارت‌خوان را تکمیل کنید. این ثبت‌نام نیز از طریق سایت سازمان امور مالیاتی کشور میسر خواهد بود. علاوه بر مراجعه به سایت موردنظر باید مدارک خواسته‌شده را نیز بارگزای کنید. در ادامه لیستی از این مدارک را در اختیار شما می‌گذاریم:

مراحل اولیه ثبت نام دستگاه پوز

لیستی از مدارک لازم برای ثبت نام دستگاه پوز افراد حقیقی

  • عکس پشت و روی کارت ملی
  • عکس قبض محل کسب و کار ( آدرس و کدپستی الزامی است)
  • عکس گواهی کسب و کار
  • عکس اجاره‌نامه، در صورتی که کسب و کار در ملکی استیجاری واقع شده است
  • عکس گذرنامه

لیستی از مدارک لازم برای ثبت نام دستگاه پوز افراد حقوقی

  • عکس پشت و روی کارت ملی مالکان کسب و کار
  • عکس قبض محل کسب و کار ( آدرس و کدپستی الزامی است)
  • عکس آخرین تغییرات روزنامه رسمی کسب و کار
  • عکس آگهی تاسیس کسب و کار
  • عکس گذرنامه مالکان اصلی کسب و کار

ثبت نام دستگاه پوز به 2 روش قابل‌انجام است

اگر فروشگاه معتبر و زنجیره‌ای دارید و به تازگی تصمیم گرفته‌اید که برای تسهیل روند تراکنش‌های مالی خود از دستگاه‌های کارت‌خوان استفاده کنید، توصیه می‌کنیم همین‌حالا برای ثبت‌نام دستگاه پوز اقدام نمایید. به خاطر داشته باشید کاربران گرامی در راستای ثبت درخواست خود به 2 روش می‌توانند عمل کنند:

  • درخواست عادی برای دریافت دستگاه پوز: در این روش درخواست خود را ثبت می‌کنید. اطلاعات تکمیلی خود را در اختیار سایت مربوطه می‌گذارید. سپس در صف انتظار دریافت دستگاه کارت‌خوان منتظر می‌مانید.
  • درخواست ویژه برای دریافت دستگاه پوز: همان‌طور که از نام این روش مشخص است، روند و مراحل ثبت‌نام به شکل ویژه‌ای پیش می‌رود. در ابتدا باید درخواست ویژه را انتخاب کنید. مبلغ ودیعه‌ای که اعلام‌شده است را به طور کامل بپردازید. بعد از گذشت حداکثر 7 روز کاری، دستگاه مورد نظر شما آماده خواهد بود. در ضمن نصب و راه‌اندازی این دستگاه را سازمان مربوطه انجام می‌دهد.

شش تخلفی که بعد از ثبت نام دستگاه پوز قابل پیگیری خواهند بود

شاید با خود فکر کنید، فقط قبل از تکمیل ثبت‌نام دستگاه پوز باید قوانین را رعایت کنید و حافظه مالیاتی خود را پاک نگه‌دارید. اما اینطور نیست. در صورتی که از شما به عنوان یک دارنده دستگاه کارت‌خوان تخلفی سر بزند، خیلی راحت می‌توانند دستگاه را از شما پس بگیرند و سابقه شما آسیب می‌بیند.

در نتیجه بهتر است در استفاده از این دستگاه‌های کارت‌خوان احتیاط کنید تا آبرو و سابقه شما خراب نشود. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به رعایت تمامی الزامات مالی مندرج در قراردادها تاکید دارد. در صورت مشاهده هر گونه مغایرت با قوانین مورد نظر، دارنده دستگاه پوز جز دارندگان پرخطر محسوب می‌شود و از خدمات این سیستم بی‌نصیب می‌ماند. در ادامه 6 مورد از مهم‌ترین تخلفات را ذکر می‌کنیم:

ثبت نام دستگاه پوز سخت نیست

  1. ارائه خدمات غیر مجاز یا فروش کالاهایی که با قوانین جمهوری اسلامی مغایر هستند
  2. بی‌مسئولیتی در برابر نگه‌داری از دستگاه کارت‌خوان یا گم کردن دستگاه پوز و آسیب رساندن به تجهیزات پرداخت‌های الکترونیکی
  3. پنهان کردن مانیتور یا صفحه کلید دستگاه از فردی که کارت می‌کشد یا رعایت نکردن حریم شخصی دارنده کارت، در ضمن دریافت اطلاعات دارنده کارت نیز یکی از همین تخلفات محسوب می‌شود
  4. دریافت مبلغی اضافی به دلیل استفاده از تجهیزات پرداخت الکترونیک یا عدم ارائه رسید به دارنده کارت، هر تخلفی که مربوط به نقض حقوق مشتریان باشد
  5. نامشخص بودن صنف کسب و کار، برای مثال موقع ثبت‌نام دستگاه پوز اعلام کنید که مغازه لباس‌فروشی دارید اما از دستگاه کارت‌خوان در کلینیک دندان‌پزشکی استفاده کنید
  6. رعایت نکردن مقررات و الزامات مربوطه یا عدم تحویل دستگاه به شرکت ارائه‌دهنده آن

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین ها

تصویر شاخص

حقایقی در مورد فرار مالیاتی

به تازگی جمعی از مسئولین سازمان امور مالیاتی کشور بیش از پیش به موضوع فرار مالیاتی توجه دارند. در واقع این مسئولین سعی دارند فرهنگ پرداخت مالیات را در بین مردم رواج دهند تا به اقتصاد کشور کمک کنند. به

تصویر شاخص

مالیات بر ارث در سال 1400

قوانین و نکات مربوط به مالیات بر ارث ممکن است هر چند سال یک‌بار تغییر کند. البته ماهیت اصلی این موضوع عوض نمی‌شود بلکه نرخ‌ها یا مدت زمان دریافت آن تا حدودی تغییر می‌کند. ناگفته نماند سازمان امور مالیاتی با

تصویر شاخص

شماره اقتصادی چیست و چه کاربردی دارد؟

تمامی افرادی که به سازمان امور مالیاتی کشور مراجعه می‌کنند، برای تشکیل و تعیین پرونده مالیاتی خود نیاز به شماره اقتصادی دارند. این شماره یا کد هم برای اشخاص حقوقی و هم برای اشخاص حقیقی لازم است. کد اقتصادی یکی