تصویر شاخص

چگونه درگاه پرداخت ثبت کنیم؟

فهرست مطالب

اگر شما هم به تازگی کسب و کار اینترنتی راه‌اندازی کرده‌اید و به دنبال یک روش امن پرداخت آنلاین هستید، باید مراحل ثبت نام درگاه پرداخت را پشت سر بگذارید. با راه‌اندازی و دریافت درگاه می‌توانید کسب و کار اینترنتی خود را توسعه دهید. همچنین مشتریان نیز از این تسهیل روند استقبال خواهند کرد.

در نظر داشته باشید برای ثبت درگاه پرداخت خیلی مهم نیست که از چه بانکی استفاده کنید. برای مثال بانک ملت یا هر بانک دیگری این خدمات پرداختی را در اختیار شما می‌گذارد. بدون‌شک با پرداخت آنلاین سایت‌های مختلفی روبه‌رو شده‌اید. پس اگر برای سایت اینترنتی خود و راحتی بیشتر مشتریان به دنبال یک روش پرداخت امن هستید، این مقاله گروه بین‌المللی میثم را دنبال کنید تا با مراحل ثبت نام درگاه پرداخت آشنا شوید.

هدف از ثبت نام درگاه پرداخت چیست؟

چه شغل و حرفه‌ای دارید؟ همان‌طور که می‌دانید در حال حاضر، تکنولوژی به قدری پیشرفت کرده است که تمامی کسب و کارها حتی فروش لوازم یدکی خودرو یا قطعات ماشین‌آلات بزرگ نیز به صورت اینترنتی انجام می‌شود. به زبان ساده‌تر، امروزه برای هر صنف و شغلی که فکرش را بکنید، یک فروشگاه اینترنتی راه‌اندازی شده است.

تمامی این فروشگاه‌ها موظف به ارائه روش پرداختی امن هستند. از آنجاییکه در حال حاضر نمی‌توان از روش‌های سنتی برای پرداخت به فروشگاه‌های اینترنتی استفاده کرد، پس تمامی مالکان کسب و کارها به درگاه‌‎های اینترنتی رو آورده‌اند. به طور کلی هدف اصلی روی کار آمدن و ثبت نام درگاه پرداخت، حمایت مالی و امنیتی از مشتریان خواهد بود.

اما برای دریافت درگاه، باید روند و پروسه ویژه‌ای را طی کنید. تا چه حدی با این روند آشنا هستید؟ خوشبختانه دریافت درگاه پرداخت اینترنتی کار دشواری نیست. در ادامه مراحل اولیه برای ثبت نام را به طور خلاصه برای شما شرح می‌دهیم. با ما همراه باشید.

آموزش ثبت نام درگاه پرداخت

در این مقاله سعی داریم ثبت نام درگاه پرداخت را مرحله به مرحله برای شما نمایش دهیم. با انتخاب این روش پرداخت می‌توانید امنیت مالی مشتریانتان را حفظ کنید. درگاه پرداخت برای جلوگیری از روش پرداخت‌های قدیمی روی کار آمده است.

به عبارت دیگر با کمک درگاه پرداخت، مشتری به ازای کالایی که از شما می‌خرد یا خدماتی که در اختیارش می‌گذارید، هزینه مورد نظر را به صورت آنلاین پرداخت می‎کند. مهم نیست این درگاه پرداخت را با چه هدفی راه‌اندازی می‌کنید، در هر صورت باید طبق مراحل زیر پیش روید:

  • مراجعه به شرکت‌هایی که این نوع از درگاه‌های پرداخت اینترنتی را ارائه می‌دهند
  • عضویت در شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات مربوط به درگاه پرداخت اینترنتی
  • ثبت درخواست برای دریافت درگاه اینترنتی
  • تکمیل فرم‌های مربوطه
  • ساختن درگاه پرداخت اینترنتی در سایت مورد نظر خود

ثبت نام درگاه پرداخت را از کجا شروع کنیم؟

خبر خوب اینکه، برای ثبت نام درگاه پرداخت نیاز نیست به صورت حضوری به بانک مراجعه کنید. برای شروع باید به سراغ شرکت‌هایی بروید که مسئول ارائه این درگاه‌های پرداخت هستند. در واقع این شرکت‌ها زیر نظر بانک‌ها مراحل لازم برای دریافت درگاه پرداخت را پیش می‌برند. می‌توان گفت این شرکت‌ها واسطه ثبت درگاه پرداخت بین شما و بانک‌ها خواهند بود.

روند ثبت نام درگاه پرداخت

در ادامه باید فرم درخواست این درگاه‌های پرداخت اینترنتی را به صورت آنلاین دریافت و پر کنید. با تکمیل و ارسال فرم‌های مربوطه، شرکت‌های ذکرشده درخواست شما را مورد بررسی قرار می‌دهند. در این مرحله باید نوع درگاه پرداخت خود را انتخاب کنید. 2 نوع درگاه پرداخت وجود دارد که در ادامه به طور مفصل توضیح خواهیم داد.

ثبت نام درگاه پرداخت مستقیم

قبل از ثبت نام درگاه پرداخت مستقیم، اطلاعات خود را در مورد این درگاه تکمیل کنید. در این بخش ویژگی‌های یک درگاه پرداخت مستقیم را نام می‌بریم:

  • نیاز به نماد اعتماد الکترونیکی
  • عدم دریافت کارمزد
  • تسویه حساب خودکار
  • واریز طی 24 ساعت
  • عدم نیاز به درخواست تسویه

از نام این نوع درگاه مشخص است، شما به طور مستقیم با بانک طرف قرارداد خواهید بود. برای قدم اول باید انتخاب کنید قصد دارید از چه بانکی این درگاه مستقیم را دریافت کنید. در ابتدا باید شماره حسابی در بانک مورد نظر داشته باشید. البته تمامی درگاه‌های مستقیم این مورد را الزامی نمی‌دانند.

برای مثال در راستای دریافت درگاه مستقیم بانک سامان نیازی نیست در این بانک شماره حساب داشته باشید. اما درگاه بانک ملت شماره حساب را امری الزامی می‌داند. برای ثبت نام درگاه مستقیم در ابتدا باید به سایت ای‌نماد مراجعه کنید. سپس مراحل مربوط به دریافت نماد اعتماد الکترونیکی را پشت سر بگذارید.

ادامه مراحل دریافت درگاه مستقیم را در ابتدای این راهنما شرح داده‌ایم. باید به سایت شرکت موردنظر مراجعه و فرم درخواست خود را پر کنید. با بررسی و تایید درخواست دریافت درگاه پرداخت، جزئیات درگاه موردنظر از جمله نام کاربری، رمز عبور، و شماره ترمینال برای شما ارسال می‌شود. در بعضی موارد نیز شما ملزم به امضا قرارداد کتبی به ازای دریافت درگاه پرداخت هستید.

ثبت نام درگاه پرداخت واسط

همان‌طور که از نام این درگاه مشخص است، درگاه واسط همانند یک واسطه یا شخص سوم عمل می‌کند. دستگاه‌های واسط تحت کنترل یک بانک خاص نیستند و با چندین بانک طرف قرارداد هستند. با کمک این درگاه‌های واسط می‌توانید برای دریافت هزینه‌های خود کمک بگیرید. فراموش نکنید، هزینه‌های دریافت‌شده توسط این درگاه‌ها بعد از تسویه حساب توسط بانک به حساب شرکت واسطه ثبت این درگاه انتقال پیدا می‌کند.

زمانی که مبلغ موردنظر این حساب در درگاه پرداخت، به حد نصاب رسید، می‌توانید برای تسویه حساب به شرکت مورد نظر، درخواست ارسال کنید. سپس شرکت واسطه و نصاب این درگاه پرداخت، موظف است موجودی حساب کاری شما را به بانک اعلامی شما منتقل کند. نکته مهم اینکه درگاه واسط نیازی به تهیه نماد اعتماد الکترونیکی ندارد.

البته برای دریافت این درگاه واسط باید احراز هویت انجام دهید. به منظور دریافت درگاه پرداخت واسط، فرد متقاضی باید کارت ملی و شناسنامه خود را اسکن کند و برای احراز هویت حاضر باشد. با گذر زمانی نه چندان طولانی اطلاعات هویتی فرد به تایید می‌رسد و درگاه پرداخت واسط نیز برای او فعال می‌شود.

ثبت نام درگاه پرداخت فروشگاه آنلاین

کدام درگاه پرداخت برای شما مناسب است؟

برای انتخاب نوع درگاه پرداخت خود، باید از میزان تراکنش‌های روزانه کسب و کار خود مطلع باشید. برای مثال درگاه پرداخت مستقیم بیشتر برای سایت‌های بزرگی که حجم تراکنش بالایی دارند، مناسب است. درگاه پرداخت مستقیم در سایت‌های پرتراکنشی که روزانه مبلغ بالایی از مشتری دریافت می‌کنند، عملکرد بهتری خواهد داشت.

برای مثال اگر فروشگاه بزرگی همانند دیجی‌کالا راه‌اندازی کرده‌اید بهتر است از درگاه پرداخت مستقیم استفاده کنید. درگاه مستقیم برای سایت‌هایی که روزانه بیش از 1 میلیارد تومان تراکنش انجام می‌دهند، توصیه می‌شود. همچنین با انتخاب درگاه پرداخت مستقیم سایت شما نماد اعتماد الکترونیکی خواهد داشت.

ناگفته نماند اگر حوصله سختی کشیدن ندارید، بهتر است از درگاه پرداخت واسط استفاده کنید. زیرا دریافت درگاه پرداخت مستقیم روند بسیار دشواری دارد که هر کسی از پس آن برنمی‌آید. درصورتی که متقاضی دریافت این نوع درگاه مستقیم با نماد اعتماد الکترونیکی هستید، باید صبر و حوصله زیادی به خرج دهید.

در آخر اگر سایت و کسب و کار شما جوری نیست که درآمد روزانه یا تراکنش‌های آن بالا باشد. به هیچ‌وجه سراغ درگاه پرداخت مستقیم نروید. زیرا دریافت درگاه مستقیم نه تنها سخت است بلکه زمان‌بر خواهد بود. تنها در صورتی که تعداد تراکنش‌های روزانه سایت شما بالا است باید از درگاه مستقیم استفاده کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین ها

تصویر شاخص

حقایقی در مورد فرار مالیاتی

به تازگی جمعی از مسئولین سازمان امور مالیاتی کشور بیش از پیش به موضوع فرار مالیاتی توجه دارند. در واقع این مسئولین سعی دارند فرهنگ پرداخت مالیات را در بین مردم رواج دهند تا به اقتصاد کشور کمک کنند. به

تصویر شاخص

مالیات بر ارث در سال 1400

قوانین و نکات مربوط به مالیات بر ارث ممکن است هر چند سال یک‌بار تغییر کند. البته ماهیت اصلی این موضوع عوض نمی‌شود بلکه نرخ‌ها یا مدت زمان دریافت آن تا حدودی تغییر می‌کند. ناگفته نماند سازمان امور مالیاتی با

تصویر شاخص

شماره اقتصادی چیست و چه کاربردی دارد؟

تمامی افرادی که به سازمان امور مالیاتی کشور مراجعه می‌کنند، برای تشکیل و تعیین پرونده مالیاتی خود نیاز به شماره اقتصادی دارند. این شماره یا کد هم برای اشخاص حقوقی و هم برای اشخاص حقیقی لازم است. کد اقتصادی یکی